Nu packar man förfullt

Som rubriken säger, nu packar man förfullt.
Runt 5-tiden drar jag ner till Norsborg. Har ni hört talas om Norsborg?
Det måste ni nästan. Det var ju inte så länge sedan en flerbarns mamma blev skjuten där.
*suck*. Men jag gillar stället, jag blev uppväxt där. Fast nästan alla mina kompisar har också flyttat nu.
Nackdelen med att bo där var väl att språket satte sig på stämbanden utan att man visste det.
Turksvenska blev det. Jag använde hela tiden ord som "Iilääään" och "Yao"... 
Och varje gång jag besöker Norsborg så kommer det helt utav sig själv, utan att jag vill det.
Det går nästan inte att prata normal svenska där.
Det kommer att bli en utmaning för mej, att försöka hålla fast vid den riktiga svenskan...


Kommentarer

Kommentera hur mycket du vill! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0