Härliga sol...

...var är du nu?
Jag längtar efter dig TT.TT
Idag kom du fram en liten stund och sken upp tomten, men lika snabbt som du kom, försvann du.
Nu kommer hösten, och sedan den kalla vintern.
Sommaren är över. September är här.
Jag gillar hösten. Alla vama färger och blåsiga dagar. Höstregnen och att se alla träd och blommor vissna.
Det där sista är någonting jag skrev för att man längtar mer efter grönt då.
Därför blir det så härligt sedan att man vet att det kommer tillbaka, det gröna försvinner inte på riktigt.
Jag brukar säga detta till många som inte gillar vintern... Men tänk dig detta då.

Det är snöstorm ute. Brasan lyser upp vardagsrummet och du sitter invirad i en varm och fluffig filt.
I handen har du en kopp varm choklad, och runt dig sitter din familj och umgås.
Du tar ett djupt andetag av doften från chokladen och låter eldens lågor värma dig.
Du kurar ihop lite till under filten, och kollar bort mot fönstret. På andra sidan är det yrväder.
Snön virvlar omkring, den dansar för vintern. En trädgren smäller lite på rutan när en vindpust dar förbi.
Men du är trygg, snön kan inte nå in till dig.

Så tänker jag väldigt ofta. Naturen är ändå awesome. Man ska njuta av den så ofta man kan ^^


Kommentarer
Postat av: A-M

Men åh, så fint skrivet.

Det där ska vi göra sen när det blir snöstorm ute.

2008-09-12 @ 06:44:14

Kommentera hur mycket du vill! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0